mandag 24. juli 2017

Pinnekjøtt i stekeovn

Pinnekjøtt i stekeovn

Kan brukes på alle koketopper, også induksjon. PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Denne oppskriften på pinnekjøtt viser tradisjonelt kokt pinnekjøtt , og hvordan du kan tilberede det i stekeovn. Kjøttet får tilbake sin naturlige væskebalanse og saltmengden reduseres.


Utvanningstiden varierer litt etter hvor mye kjøttet er tørket, tykkelsen på kjøttstykkene og temperatur på vannet. Pulled pinnekjøtt eller ribbe i kålrabivaffel med coleslaw. Har du rester etter julemiddagen? Hvis du har lyst å prøve noe nytt kan du putte kjøttet i en vaffel laget på kålrabirester.


Når jeg damper pinnekjøtt i 3-timer, slipper ikke kjøttet beinet, og jeg føler at det aldri blir ferdig. Jeg vet at mye annet kjøtt blir supermørt og godt ved langtidssteking på svak varme i ovn. De oppskriftene jeg har funnet på ovnsstekt pinnekjøtt har 2og 2grader. Beste måten å varme opp pinnekjøtt på?


Pinnekjøtt på rist i stekeovn - Mat og drikke. Stek ved 1grader (økes til 2grader på slutten). Det har blitt utmerket pinnekjøtt i mange år her i huset, men ny teknologi frister jo til å utforske muligheten.


Når sant skal sies var det ikke store forskjellen i metode. På gamlemåten må man passe på at kjøttet ikke koker tørt. Det kan jo ikke skje på samme måte i en dampovn, men jeg måtte fylle på vann en gang i løpet av. Den unike smaken kommer fra de gamle konserveringsmetodene salting og tørking. Og du, skal du ha skikkelig saftig pinnekjøtt bruker du h uskeregelen 30-3.


Men, når dette sies, må jeg legge til at jeg liker å variere litt. Tips: Lutefisken avgir så mye væske under trekkingen at det ikke er nødvendig å koke den i vann. Koking i langpanne i stekeovn gir et meget godt resultat. Lutefisk skal serveres rykende varm på varme tallerkener. Beregn ca 5gram pinnekjøtt pr person.


Legg pinnekjøttet i vann over natten. På den måten blir pinnekjøttet mindre salt og mykere). Husk å vanne ut kjøttet i et døgn først! Kraften får du inne i hver stekepose! Inspirert av de gode mattrådene legger jeg ut en her.


På julaften er det hjemmelaget urøkt pinnekjøtt som står på menyen. Spørsmålet mitt er ganske enkelt: Hvordan tilbereder folket pinnekjøttet sitt? Bruker noen stekeovn f. Skal lage 5-kg og ser for meg at. Om du har tilberedt pinnekjøtt i årevis og er fornøyd med en viss utvanningsti er det ingen grunn til å endre på dette.


MatPrat står inne for. Dette er tider som vil gi et godt resultat uansett. Ikke noe problem å tilberede pinnekjøtt på den tradisjonelle måten,men det går kjempefint gjøre det litt annerledes,ingen forskjell i smaken,litt mørere.


Prinsippet er enkelt:Langtidssteking på lav varme i buljong. Nordmenn får ikke ut smakspotensialet i matlagingen, sier mesterkokk. Dampkoking hjelper deg å spare strøSe hvorfor Det lille ekstra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg